Køb- og handelsbetingelser

Når du handler hos Hänel Tech går du med til følgende betingelser for køb af ydelser og produkter:

Betaling og datasikkerhed

Hänel Tech stræber efter at alle skal føle sig sikre på nettet, så vi har sat vores hjemmeside op via en krypteret forbindelse som gør det sværere for hackere at stjæle dine personlige data. Du kan se dette i dit internet adressefelt (URL-adresse) hvor der står "https://" foran hjemmesidens domæne navn (i dette tilfælde: "haneltech.dk"), eller en grøn lås hvor der kan stå "Sikker" ved siden af. Dette betyder, at når du taster personlige data ind ved betaling, så vil du ikke være sårbar for cyberangreb.


Eksempler på hjemmesider som er sikret med HTTPS kryptering

Du kan samtidig benytte denne viden om alle hjemmesider på internettet til at skelne mellem hvilke hjemmesider der er sikre eller ej.

Hänel Tech anvender kun de personlige data du indtaster til enten at kontakte dig med, eller til at gennemføre en ordre. Vi bruger din adresse til at beregne fragtprisen. Betalingsdata som betalingskortoplysninger behandles igennem PayPals betalingsmetoder, som også anvender krypterede forbindelser.

IT-support

IT-support kører på bestillingsprincippet - Kunden (Du) "bestiller", dvs. kontakter Hänel Tech, for en tidsbestilling, eller en planlægning af et møde.

  1. Hänel Tech vil altid anbefale fjernsupport løsningen først, da dette er tidsbesparende, og billigst for begge parter.
  2. Hvis IT-supporteren finder problemet for indviklet til at blive løst via fjernstyret IT-support, vil der ikke blive opkrævet et beløb. Kunden får derfor tilbudt et planlagt møde hvorpå sessionen kan fortsættes hos kundens bopæl eller arbejdsplads.

 

Når den fjernstyrede IT-support session oprettes, giver kunden (dig) samtrykke til, at IT-supporteren fjernstyrer din computer for at finde og løse dine problemer. Du vil se hvad IT-supporteren foretager sig på din skærm under hele sessionen. Samtalen foregår telefonisk eller over internettet.

  1. Hänel Tech vil aldrig gennemgå personlige data eller dokumenter under sessionen uden samtrykke fra kunden.
  2. Kunden har enhver ret til at stoppe, eller pause sessionen hvis forhindringer opstår. Hvis pausen er kort (indenfor samme dag), tæller sessionstiden stadigvæk. Hvis pausen er lang (strækker sig over en dag) stopper sessionstiden dér, hvor sessionen blev stoppet.
  3. Kunden har ret til at spørge ind til hvad IT-supporteren gør, hvis ikke IT-supporteren selv oplyser dette.

Bestiller kunden (dig) en besøgs-support session af Hänel Tech, accepterer kunden alle gebyrer der gælder herunder, dvs. kørselsgebyrer og distanceforhold samt ekstra timetid. Besøgs-support er kun tilgængeligt i Syd- og Sønderjylland eller efter nærmere aftale.

Computere

Hänel Tech's computerwebshop er tilgængelig døgnet rundt. Du kan til hver en tid bestille en, eller flere computere på webshoppen. Byg en PC-formularer behandles pr. e-mail dialog. Vi tager imod din bestilling hurtigst muligt. Herefter bestiller vi alle delene hjem, så computeren kan bygges.

Computerne klargøres, opdateres, testes og ajourføres inden kunden modtager sin maskine. Vi kontakter køberen over den oplyste e-mail hvis computerens forventede afslutningsdato forsinkes.

En Hänel Tech computer er klar 2-7 dage efter bestilling. Vi stræber efter en hurtig levering, så derfor anbefaler vi kunderne, at de bestiller deres computer senest kl. 14:30, så delene kan bestilles i tide, og computeren kan blive klar så hurtigt som muligt. Arbejdsdagene varierer alt efter hverdag og weekend, leverandørtider, lagerstatus, m.m..

Hvis der opstår fejl i computeren efter levering anbefaler vi, at kunden anvender IT-support som en første løsning, da vi altid bestræber os på at levere et fuldt funktionelt produkt til vores kunder uden fejl og mangler. Kunden har fri fjernsupport i op til 1 uge efter modtagelse af computeren, skulle der opstå fejl som følge af installation af computeren.

Levering foregår enten ved aftalt afhentning, personlig gratis levering i hele Vejen Kommune, eller at kunden selv betaler for fragt. (Personlig levering udenfor Vejen Kommune sker efter nærmere aftale og ekstra omkostninger - Se priser.)

Betaling via webshoppen foregår via PayPal, som er en sikker online betalingsportal der understøtter Dankort, Visa, MasterCard, Discover og American Express. Vi tager også imod direkte bankoverførsel, men kun efter nærmere aftale. Alle computeres priser er inklusiv 25% moms.

Da computerne er bestilt efter ordre og håndbygges individuelt, kan købet af en computer ikke fortydes, med mindre der er fejl på udstyret. Af samme årsag kan afbestilling af en ordre kun ske efter forudgående aftale.

Fragt og levering

Hänel Tech benytter sig af tre forskellige muligheder hvorpå du kan modtage din PC:

Hent selv, personlig levering og fragt.

Hent selv: Når du vælger "hent selv" som leveringsmulighed, så vil Hänel Tech som hovedparten bestemme et tidspunkt, hvor kunden (dig) er i stand til at afhente din PC hos os. Vi oplyser afhentningsadresse og -tidspunkt til den fakturerede e-mail som var oplyst under købet. Er kunden ikke i stand til at møde på det aftalte tidspunkt bliver aftalen afholdt på et andet tidspunkt. Kunden er ikke i stand til at ændre afhentningsadresse, da dette indgår under "Personlig levering" og "Fragt". Hänel Tech stræber altid efter en hurtig afhentning/levering, så du kan få din PC snarest muligt.

Personlig levering: Når du vælger personlig levering, betaler du for at Hänel Tech personligt kommer med din PC til din dør, arbejdsplads, eller et andet aftalt sted. Transportomkostningerne gælder på samme måde som kørselsgebyrerne for IT-support uden fjernstyring. Se priserne her. Bemærk, når du køber en Hänel Tech PC er der gratis personlig levering i hele Vejen Kommune.

Fragt: Når du vælger fragt betaler du for en fragtlabel. En fragtlabel koster 75 kr og den er landsdækkende. Fragten varer mellem 1-3 dage, og leveringstiden afhænger af leverandørerne.

Bemærk: Vi er ikke forsikrede med vores forsendelser grundet vor kapital som enkeltmandsvirksomhed, men vi anvender danske leverandører, bl.a. Bring, GLS og Postnord, som er forsikrede.